Australie 6

Onze laatste uurtjes in Australie zijn alweer aangebroken!!! Morgenvroeg worden we wakker in een bedje in Jakarta, grote stad, veel herrie en heel warm!!! Bizar!

In Coral Bay hebben we nog wat langer op ons snorkel avontuur moeten wachten omdat de trip van zondag geannuleerd werd omdat er te veel wind stond op zee en de boten dus niet uit voeren. Dinsdag was de volgende manta trip weer dus we moesten een paar dagen wachten. Aangezien er in Coral Bay verder niet veel te beleven was zijn we zondagochtend nog wat meer naar het noorden gereden naar Exmouth en Cape Range National Park. Ook dat is een klein dorp en is er verder weinig te beleven maar het national park was wel erg mooi!!!!

Super mooie witte stranden met helder blauw water en een paar meter van de kust rif waar je prachtig kon snorkelen en heel veel visjes kon zien, geweldig!!! Dus daar hebben we een dagje op het strand gelegen en gesnorkeld. Maandag in de middag weer terug gegaan naar Coral Bay en dinsdag dus eindelijk op de trip gegaan! Het was super mooi weer en de wind was helemaal weg, perfecte dag dus om lekker de zee op te gaan!!! De manta's worden gespot met een vliegtuigje en nadat we wat uitleg hadden gehad op de boot en een rif haai hadden gespot (mijn eerste!!!!) vanuit de boot kregen we al snel door van de piloot dat hij er eentje had gezien! Dus we lagen al redelijk snel int water. Helaas voor ons was het water daar redelijk troebel, wat weer wel goed is voor de manta wat dat betekent dat er veel eten voor hem rond dwarrelt. Maar we hebben haar redelijk goed kunnen bekijken!! Ze zat best diep maar af en toe kwam ze een stuk omhoog en dan zag je haar best goed, helaas zijn de foto's te troebel om echt wat te zien. Maar het was echt wel een hele ervaring. Ze was ongeveer 3 meter van het ene topje van haar vleugel naar de andere en dat is toch echt wel groot als je dat zo onder je ziet zwemmen!!!! We hebben ongeveer een goed half uur met haar gezwommen en is niet dat ze stil blijft drijven ofzo, dus je moet echt al wel flink doorzemmen om haar bij te houden dus na een goed half uur hadden waren we te moe om nog verder te zwemmen en zijn we terug naar de boot gegaan! Super om een keer gezien te hebben, hopelijk komen we er nog eens eentje tegen met duiken want dan heb je ze nog dichter bij en kan je ze nog beter zien!!!

Daarna hebben we nog een duik gedaan bij Asho's Bay!!! Ook echt een super mooie duik!!! Je gaat hier helemaal niet diep, geloof dat het diepste punt 10 meter was, maar dieper hoef je ook niet omdat al het mooie ondiep zit. T was echt super mooi!!!!! Misschien nog wel mooier dan aan de Oostkust hier. Er was veel meer koraal, veel meer kleur en heel veel vis!!!!! Super!!!!!!

Na de trip zijn we meteen weer doorgereden naar Perth, nog een nachtje ergens onderweg gekampeerd, waar onze tent het gelukkig nog een nachtje heeft volgehouden, stokken zijn namelijk gebroken, dus die ligt nu ook in de prullenbak!!! En woensdagavond zijn we hier weer aangekomen. Hier verder niet zoveel gedaan, we moesten nog nieuwe malariapillen regelen voor Indonesie. Die hier trouwens nog veel duurder zijn dan thuis :-( en Jur moest nog een nieuwe vaccinatie hebben. We hebben al onze spullen weer eens uitgezocht en al onze winterkleren (gelukkig!) en zware schoenen opgestuurd naar huis, want die hebben we voorlopig niet meer nodig!! Mijn tas is ook ineens weer stukke kleiner, was hem al zo zat, stom groot zwaar ding, maar nu is ie weer prima!!! Plus zijn we nu ook weer af van het gesleur met die tent, slaapzakken en matjes, dus dat scheelt een hoop!!!!!

Vrijdagavond nog eens goed gaan stappen met mensen uit het hostel, erg gezellig!! Zaterdag dus brak op de bank gehangen en laatst wasjes gedaan, en vandaag nog even naar het park geweest. En over een uurtje komt de taxi en stappen we om half negen in het vliegtuig!!!

Heb er zin in!!!!!!!

Dus ons volgende avontuur komt uit Indonesie!

Selamat tinggal, jaja ondertussen ook al wat Indonesische woordjes opgepikt!!!