Brazilie 3

Ola!!!

Daar zijn we weer! Tis weer even geleden en geloof dat we een btje achter lopen met jullie op de hoogte houden....dus vandaar weer even een korte up date, althans we zullen proberen het kort te houden?!

Morro was echt geweldig!!!! Hoop dat jullie genoten hebben van de foto´s, het waren er niet zoveel maar aangezien de computers hier niet zo snel zijn duurde dit al errug lang!! Voor degene die ze nog niet gevonden hebben kijk onder foto album en dan kun je bij de albums het album Brazilie kiezen.

Na onze tocht door de jungle op Morro hebben we een heerlijk relaxt strand dagje gehad (ja mam we hebben ons goed ingesmeerd!), we hadden strak blauwe hemel dus braaf onder ons parasolletje gezeten en genoten van alles wat er om ons heen gebeurde. De dag daarna zijn we op eigen houtje over het strand naar Gamboa gegaan, best een stukje wandelen, maar was heerlijk, prachtige uitzichten!!! Bij Gamboa heb je kleiwanden waar de klei door het vocht en de regen soort van vloeibaar wordt en waar je jezelf mee in kan smeren, schijnt erg goed te zijn voor je huid en haar, of dat ook zo is weten we niet, maar het was echt lachen, zie de foto!!! En daarna hadden we een heerlijk zacht baby huidje, errug fijn!!!!

Dia avond hebben we geinformeerd naar het duiken, want dat leek ons wel een goed plan om maar meteen weer een sprong in het diepe te wagen anders zou het nog wel heel lang duren en goed voor San om het weer snel op te pakken. Zo gezegd zo gedaan! Nadat we eindelijk een engels sprekende dive master hadden gevonden konden we de volgende dag mee op de boot!!

Half 7 stonden we klaar en nadat alles voor ons klaar was gezet op de boot, erg prettig, nix zelf met flessen sjouwen, gingen we naar een duikplek iets boven het eiland. Het had de nacht ervoor flink geregend en we waren al gewaarschuwd dat het zicht niet optimaal zou zijn. Zonder buddy check, en Jur met een lekkende regulator slang het water in, ja dat was wel even wennen na mijn cursus in Egypte waar alles volgens de regeltjes ging!!

Maar gelukkig ging alles prima!! Zicht was inderdaad erg slecht, minder dan 5 meter, maar na een paar paniekerige blikken naar Jur en even diep ademhalen ging het allemaal super!!! En dan hebben we dat ook weer eens meegemaakt!

Niet heel veel bijzonders gezien, wel veel kreeften, een ontzettend schattig beestje wat op een soort kikker leek en je zo kon vastpakken, een waterspin en wel erg mooi koraal.

Die middag zijn we nog even het eiland gaan bekijken, bij de vuurtoren geweest met een schitterend uitzicht over de zee en de eilanden en bij een fort uit 1655 wat door de Portugezen is gebouwd, waar we een prachtige zonsondergang hadden. Foto´s voglen weer!!!!

Woensdag ochtend zijn we vertrokken uit Morro, met een geweldig boottochtje door de eilanden en de mangrove terug naar Valenca op het vaste land en daar meteen door met de bus naar Lencois!!! Dit ligt midden in de bergen een stuk westelijk van Salvador het binnenland in.

12 Uur onderweg geweest dus s´avonds doodop ingechecht in de pousada, geweldig leuk hostel, Pousade des Duendos, super gezellig, heel veel info over de omgeving en een engels sprekende eigenaresse, wat toch ook weer wel heel handig is!!

Het dorpje ligt in een dal tussen mega bergen en er zijn heel veel watervallen in de omgeving en super mooie tochten! Maar onze tijd in Brazilie gaat toch wel erg snel dus heel lang kunnen we hier niet blijven, helaas!

Donderdag zelf wat rond gaan wandelen en op een of andere manier eindigt dit iedere keer in een urenlange tocht, maar wel weer met super mooie uitzichten, watervalletjes, over rivieren heen klouteren en geweldige indrukken!!!!

S´avond een heerlijke home cooked maaltijd gegeten in het hostel, super lekker!! En vandaag zijn we met een trip meegeweest.

Aan de ene kant voel je je echt een toeristje, met een groep van 11 mensen de hele dag achter je gids aanhobbelen, maar aan de andere kant leer je toch weer mensen kennen. We hadden een gezellig groepje met Fransen, een Duitser, een Engelse en een paar Israelische dames, die je hier trouwens ook overal tegenkomt! En we hebben weer heel wat geweldigs gezien!!

Eerst naar een grot gegaaan, die op zijn diepste punt 75 meter diep ligt, was op zich wel mooi met allemaal stalagmieten en stalagtieten, maar geloof dat wij niet echt iets hebben met grotten, dus wel aardig maar niet super ofzo. Daarna konden we zwemmen bij een grot waar aan de buitenkant een meer aan grenst, erg helder water en erg beetgrage visjes, of waren we gewoon zo vies dat ze het nodig vonden om ons eens een goeie wasbeurt te geven?! Hoe dan ook, weer wel leuk, erg lekker om je even op te frissen, want zodra je 2 stappen zet drupt het zweet alweer je bilnaad in! Daarna werd het pas echt goed! We hebben een klim gemaakt naar Morro do Pai Inacio, een berg die op zijn top 1150 meter hoog is en waar je echt een geweldig uitzicht hebt over de bergen en zijn jungles!!!! Dit was echt zo ontzettend mooi!!!! Aan de berg zit nog een heel verhaal aan vast over de slaventijd, wat door onze gids met een leuk theaterstukje verteld werd, maar dat horen jullie nog wel eens!!

En daarna als afsluiting nog naar een waterval gegaan. We hadden er ondertussen zelf al wat gezien, maar deze was toch even wat indrukwekkender!!! Supermooi!! Valt eigenlijk niet te vertellen wat je dan allemaal ziet, gewoon echt geweldig!!! En nogmaals de foto´s volgen weer!!!

Morgen vertrekken we voor een lange trip via Salvador verder door naar het zuiden, waarshijnlijk wordt het Porto de Seguro, een stadje aan de kust, waar we even bijkomen en daarna zullen verder reizen richting Rio de Janeiro. We wilden eerst naar een kleiner dorpje wat daar in de buurt ligt, maar hoorde vanavond dat daar even geleden een Dengue epedemie is uitgebroken.......of het nu nog is wist niemand ons te vertellen maar beter blijven we daar even uit de buurt, aangezien we zoizo al helemaal lek geprikt worden door die *piep* muggen!!!!

Nou het is weer genoeg voor vandaag, zondag plaatsen we waarschijnlijk weer wat foto´s, dus tot dan!!!

Dank voor al jullie onwijs leuke berichtjes, errug leuk om zo toch nog wat mee te krijgen van het thuisfront!!!