Nieuw Zeeland 3

Hee!!!!

We zitten alweer in Christchurch! Tis echt ongelooflijk hoe snel alles gaat, nog een dagje en dan vliegen we alweer naar Sydney! In Wellington zijn we dus 2 dagen gebleven. Btje in de stad rond gewandeld en maandagochtend hier het voetbal gekeken om 7 uur s' ochtends!! Helaas was de afloop niet zo goed, maar wel een spannende wedstrijd. En voor ons misschien wel beter, stel je voor dat we wereldkampioen zouden worden en wij zitten aan de andere kant van de wereld..........missen we toch mooi een super feestje, dus volgende keer beter!!

Dinsdag rond de middag de ferry genomen naar Picton op het zuidereiland. De tocht was erg koud, maar wel met schitterende uitzichten. Vooral het laatste stuk door Queen Charlotte's Track, een lange baai die naar Picton gaat, was het erg mooi!!

In Picton zijn we 1 nachtje gebleven, tis maar een klein stadje waar eigenlijk verder weinig te doen is. We hebben nog best even lopen zoeken naar een slaap plekje en hebben uiteindelijk op een soort van camping grond gestaan, waar verder helemaal niemand was en we wakker werden met het ijs op de ramen. Was echt een hele koude nacht!!! Maar gelukkig overdag lekker zonnetje en op de weg door naar Kaikoura hebben we nog prachtige uitzichten gehad over de baaien bij Picton met het helder blauwe water en de super groene bergen op de achtergrond, echt ontzettend mooi!

Een hele mooie tocht gehad naar Kaikoura, een heel stuk langs de kust, waar je super hoge golven had, en op een gegeven moment zelfs bergen met witte sneeuwtoppen zo wat naast het strand, heel bizar gezicht, maar echt schitterend!! Dicht bij het centrum van Kaikoura kwamen we nog voorbij een zeehonden kolonie, echt schattig!!! Kaikoura zelf is eigenijk maar 1 straat, maar het gebied loopt door tot aan een schiereiland waar je nog meer zeehonden hebt en veel berggebied en kuststroken met super golven, helder water en prachtige uitzichten!! We zijn meteen langs Whale Watch Kaikoura gegaan om een trip te boeken voor de volgende dag, want dat was ons hele doel hier, WALVISSEN KIJKEN!!!!! Donderdag om 10 uur was het dag zo ver. Het weer was perfect, wel koud maar blauwe lucht en lekker zonnetje! Eenmaal op de boot werd er van alles uitgelegd over de walvissen, de verschillende soorten, wat ze eten, door wie ze gegeten worden enz. We moesten nog best een stuk de zee op, de zeebodem zakt na een paar kilometer van de kust ineens naar een diepte van 1400 meter en daar kun je dus de walvissen vinden. En we hebben ze ook gevonden hoor!!!! Het was echt prachtig!!!! Van de eerste, jaja het waren er zelfs meer, weten we helaas niet meer wat voor soort het was, we waren zo geconcentreerd aant kijken dat we het verhaaltje erbij niet meer echt gevolgd hebben. Maar hij lag daar lekker btje lucht te happen voordat hij na ongeveer 5 minuten met een schitterende duik weer de diepte in verdween. Je ziet dan zijn staart zo de lucht ingaan, echt een onwijs mooi gezicht!! De tweede was een Sperm Whale, deze was rond de 9 meter en bleef gelukkig ook weer lang genoeg boven om hem eens goed te bekijken! Je ziet niet heel erg veel van ze omdat ze toch nog een stukje onderwater liggen, maar je ziet, in dit geval, zijn neus de hele tijd boven komen om te ademen, en tussen de golven door zie je wel wat vormen van zijn lijf. Ook deze dook na 5 minuten weer onder water. Daarna vonden we er 2 bij elkaar!!!!! Ook weer Sperm Whales die na een tijdje gelijktijdig onderdoken, dus je zag 2 staarten de lucht in gaan, dit was echt zo mooi, eerlijk gezegd denk ik dat dit het mooiste is wat ik tot nu toe heb gezien, in ieder geval het meest indrukwekkende!!! Dit was echt al helemaal geweldig en om het nog even mooi af te sluiten gingen we daarna weer terug naar het ondiepere gedeelte van de zee om Dusky Dolphins te gaan zoeken. En dit stukje was voor mij echt geweldig!!! Er lag een Humpback Whale aan de oppervlakte die omringd werd door Dusky Dolphins, niet een paar maar echt honderden!!!!!!! Zo ontzettend mooi om te zien, die walvis was een btje rond aant zwemmen en de dolfijnen zwommen langs hem heen, naast hem, voor hem, over hem heen, super mooi!!! Overal waar je keek rond de boot waren dolfijnen aant springen!!! Ze sprongen zelfs recht naar boven om zich daarna dan weer plonsend in het water te laten vallen, leek wel of ze gewoon lekker aant spelen waren ofzo, echt zo grappig!!!! Helaas komt het op de foto's niet echt over, ze zijn zo snel, dus erg moeilijk om op foto te krijgen, maar we hebben wel super mooie filmpjes gemaakt, maar om die te zien moeten jullie helaas wachten tot we terug zijn!! Dit was echt zo geweldig, heb nog nooit zo iets moois gezien en als ik nog ergens de kans krijg om ze te zien, of misschien deze keer dan wel met ze te zwemmen, dan ga ik het zeker doen!!!!!! Dit ga ik echt nooit meer vergeten!

Volgende dag zijn we doorgereden naar Christchurch waar we zaterdag ons huisje in moesten leveren :-(

Toch wel raar nu hoor, gewoon weer in een bedje slapen en geen eigen vervoer meer hebben maar ook weer wel lekker. Heerlijk uitgebreid gedoucht int hostel en s' avonds nog lekker even de kroeg ingegaan. Uiteindelijk zijn we in een Ierse pub beland, die hebben toch het meeste weg van het sfeertje "bruin cafe", dus gezellig, en daar voelen we ons tenminste niet zulke ontzettende sloebers als in de super hippe, trendy tenten in ons kloffie!!!!!

Vandaag lekker uitgeslapen en op zoek gegaan naar een boekje over Nieuw Caledonie, dat helaas nergens te vinden is. Maar misschien vinden we het in Sydney nog. We hebben op internet in ieder geval al wat info gevonden, en kamperen schijnt goed te kunnen daar, voor niets of in ieder geval voor weinig geld, dus dat is goed nieuws!! Verder gaan we daar denk ik lekker genieten van het zonnetje en de warmte na deze koude weken en even een btje "vakantie" houden van het reizen. Heerlijk!!!!

In Sydney moeten we ons visum voor Indonesie gaan regelen en verder btje de stad bekijken misschien. We gaan proberen om onze vlucht van Sydney naar Nieuw Caledonie te vervroegen, we zouden eigenlijk de 8ste vliegen, maar dan zitten we 5 dagen in Sydney, dat is best lang en wordt waarschijnlijk ook wel duur, dus hopelijk lukt het om de vlucht de verzetten, paar dagen langer in het zonnetje!!! Heb nog wel contact gehad met een oude vriend van me, Loones (internaat tijd), hij woont sinds een tijd in Sydney en we zijn uitgenodigd om daar te slapen, dus dat is wel heel erg relaxt!!!! En onwijs leuk om hem weer te zien natuurlijk!!

Vandaag nog even relaxen, morgen weer het vliegtuig in!!!

Liefs voor iedereen en tot vanuit het zonnige, eindelijk, Nieuw Caledonie!!!